7/23/2009

Tuhan akan balas :)

orang selalu cakap. doa orang yang teraniaya selalunya akan di makbulkan.
bukan i nak doa kan yang bukan-bukan untuk orang lain.
cuma i nak mereka dapat balasan yang setimpal dengan apa yang dieorang buat.
senang cakap, biar Tuhan je lah yang balas.

ye ye. i tahu. i bukan nye muslimah sejati.
bertudung labuh, berbaju labuh dan sembahyang tak pernah tinggal.
i manusia biasa yang ada salah & silap juga.
i manusia biasa yang tidak sempurna.
i tahu kelemahan & kekurangan diri i.
dan i cuba untuk berbuat baik dengan semua orang.
tapi kalau sampai tahap kepala i dah kene pijak.
i nak buat baik lagi ke?

pada tahap dan masa ini.
perasaan i sangat kosong. dan rasa marah tak mampu nak ucap dah.
dah hilang semua perasaan dalam hati ini.
i cuma ada rasa kecewa. dengan sikap manusia.
yang tak pernah nak sedar kesilapan sendiri dan sentiasa menunding jari.
i tak tahu siapa the trouble maker. but i tahu siapa yang dah kotor hatinya.

jangan pandang manusia dari luaran.
jangan pandang manusia dari pakaian & cara mereka bercakap.
pandang lah manusia dari hati. pandang lah, jangan judge.

kalau anda rasa anda betul-betul baik, sila lah lihat cermin.
cara hidup kita berbeza. semua orang tak sama.
jangan sama kan diri kita dengan orang lain.
dan jangan nak harap orang akan jadi macam apa yang kita nak.

Ya Allah, nasib baik i masih kuat.
i nak mereka tahu. Tuhan tu maha kuasa.
jangan main-main kuasa Tuhan.

i harap Tuhan dapat beri balasan atas apa yang mereka buat.
i tak kalah lagi. i diam bukan sebab i kalah.
kita pun dah besar. umur pun dah semakin meningkat.
buanglah perangai buruk masing-masing.
i bukan nak cakap perangai i baik, cuma kenapa hanya mereka?

kalau i salah, kalau i jahat.
kenapa hanya mereka? kenapa tak seluruh dunia?

i cuma nak bagi tahu dieorang.
yang hati i dah kecewa. i tak dapat nak maafkan.
i tak dapat nak lupakan. dah terlalu banyak i bagi peluang.
dan mungkin ada salah dan silap i yang i tak perasan.
i juga ingin minta maaf.
jangan percaya cakap orang. manusia kan.
entah lah.

jangan risau. Tuhan akan balas.
kalau tak sekarang, satu hari nanti.
dan waktu tu, ingat lah i. ingat lah ape yang korang pernah buat.

:)

4 comments:

RobinHood said...

doa org yang teranaiya tuw di makbul...
walaupun org itu bukanlah seorg alim....

insyallah...

cahayachenta said...

betul tu dianna.. biar je Allah balas semua perbuatan jahat orang kat kita... mungkin sekarang diorang gembira buat macam tu kat kita, but percayalah suatu hari nanti diorang akan rasa balik benda yang sama...

MARiZA said...

Wah.
Harap semuanya ok my dear.

dianna said...

thanks everyone. :)

Followers