9/02/2009

Mencari yang sempurna


selama ini i terlalu memilih kalau boleh biarlah sempurna.
biar lah betul-betul macam apa yang i nak. dari semua segi.
tak kisah lah rupa ke, perangai ke, harta ke, education ke.
kalau boleh semua mesti macam apa yang i nak baru i
boleh terima betul-betul atau baru i boleh buka hati.

tapi i tak pula pandang diri i. sempurna sangat ke?
sampai i boleh terlalu memilih macam tu kan?
diri i pun banyak sangat kekurangan yang tak dapat
i nak bayangkan dan boleh pula i nak cari yang lebih
sempurna? memang i manusia tak tahu bersyukur kan?

mulai sekarang i nak buka hati, i nak buka mata.
beri peluang pada orang lain dan ubah diri sendiri dulu.
baru boleh cari yang sempurna kan?

16 comments:

MIRA said...

semua org ade klebihan dan kekurangan. so kte bsyukur jelaa ape yg ada ok :)

dianna said...

okay cik mira syg ku. hehe :)

cahayachenta said...

Manusia kan adalah sesempurna kejadian Allah SWT.. Cuma sempurna bg setiap manusia tu berbeza2....

farah said...

tak salahkan kalo kita mencari kesempurnaan.

tapi, jangan melampau sgt.

:)

dianna said...

to cahayachenta : ye i agree with that. :)

dianna said...

to farah : ye betul tuh. i will change :)

Ynn. said...

hihi comel je u ni, tp biasa la keinginan mnusia kalau boleh smua nk perfect kn. tp x da org pn perfect ;)

ღ~n0n0i~ღ said...

Nobody perfect, Dianna =)

dianna said...

to ynn : hehe betul betul betul.

dianna said...

to nonoi : yeah betul tuh. tapi sekurang2nya kite boleh jadi terbaik kan? kan? :)

hannamaruku said...

nobody's perfect.
kita pun kan?

jgn cari sempurna sgt, susah woh nak jage.
hehe.

dianna said...

to hanna : ha betul tuh. baru terfikir nih ehhehe

sasha* said...

takde org yg sempurna yang
so open your heart ok?
:)

dianna said...

okay sygg :)

BelleSley said...

wewwiittt!! haha

dianna said...

tampa kang meme.

Followers