6/24/2010

This is profesional.

yes. untuk seseorang secara spesifik.

salam. hello. selamat sejahtera. :)
hari ini rasa nak marah sebab bila kita rasa macam di tipu atau boleh kata mcm
kita dibodoh-bodohkan. seriously, saya nak cakap dekat sini. kalau setakat
kau orang jumpa atau kenal seseorang itu dialam maya ni atau kata lain setakat
kenal dekat facebook atau blog semata - mata. baik tak payah nak percaya nak
anggap kawan dunia akhirat ke apa. lain lah kalau kau dah janji nak jumpa ke
nak buat perjumpaan blogger tu. tu lain cerita lah kan. suka hati kau lah kan. tapi
ni macam kau puja dia gila2 padahal dia orang biasa ( bukan artis, bukan redmummy
hehehehe ) ha kau duk puja dia macam entah apa2 punya puja lah kan.sampai
kalau dia buat benda bodoh macam letak gambar kembang hidung sedepa pun
kau rasa dia cantik/hensem sangat sampai kau asyik nak tekan butang like kalau
kat facebook atau kau asyik rasa nak komen banyak2 dekat blog dia atau kalau
apa2 jelah. kau rasa dia macam best, macam baik, macam suci, macam super.
padahal kau tak tahu dia ada sebuah hati yang busuk mcam bangkai atau mcm
bau tikus mati. hikhik aku pernah bau tikus mati. mind you!

bukan apa kalau bercakap secara profesional mesti kauorang semua akan ckp
aku jeles kepada seseorang yang kau rasa best tu kan? tapi sepuluh kali aku
ckp aku tak jeles langsung weh. kalau ckp aku jeles dengan ika radiusite tu lain
lah kan? haha okay peace ika laling. bukan dengan dia okay makhluk yang ada
hati busuk tu. konon secara profesional. hangguk kau lah kan. kalau kau ckp
depan muka aku bukan main baik macam sumpah innocent gila tapi dekat
belakang kau macam ajuk aku cakap sambil gelak2 besar dengan kawan2 kau
yang konon cool sangat tu lah kan. lepas tu kau nak bercakap dengan aku
secara profesional? WTHOLE? sebelum kita buat apa-apa. kita cermin dulu
diri kita ni tahu tak, contohnya macam kalau kita nak cakap secara profesional
kita kene pastikan diri kita ni pun bercakap secara prefesional jugak.

sorry lah sebab kauorang mungkin tak faham konflik apa yang aku cakap ni.
tapi cuma mungkin boleh fikir-fikir lah kalau kita nak puja orang. biarlah
berpada - pada sikit. jangan macam kerbau dicucuk hidung saja. aduh fake
betul. bye

4 comments:

@ku d! sin!e said...

sape lah pulak nie red?

lassiegewdix said...

cm kureng tangkap isi penting karangan ini . huhu .
tp ni realiti dunia blogger lerh yu .
dikipas2, dipuja2, dilambung2 .
chill k yu :)

eqacashperlala said...

sabar2...

:)

Mira AbdRahman said...

amboii marah yee,
takot ;(

Followers