6/21/2010

Why i love my dad?





1. papa tak pernah marah, papa selalu nasihatkan saya dan adik2 dengan
perkataan dan cara yang amat lemah lembut sekali :)
2. papa sanggup buat apa saja untuk kami. papa selesaikan semua
masalah kami. kolej,friends everything.
3. papa bagi apa yang kami mahu. semuanya papa bagi. mama dapat
handphone baru,saya pun dapat, adik pun dapat minah pun dapat. tapi
kami masih hormat papa sebab papa ada cara sendiri.
4. papa tukar masalah kepada peluang. papa tak marah kami tumpahkan
air dekat meja makan dikedai, papa tak marah kami jerit, lari2 dekat shopping
mall. papa tak marah kami habis kan duit beli handbag walaupun minggu lepas
baru beli handbag. papa tak pernah marah asalkan kami tak bergaduh adik beradik.
5. papa mengaku dekat semua kawan2 papa yang paling gemuk tu anak saya.
papa tak malu dengan saya :')
6. papa peluk minah ( adik saya ) waktu turun bas sebab adik saya cakap dia
macam nak demam, papa tak kisah walaupun papa halang jalan orang.
7. saya tak pernah tutup pintu kalau tidur kat rumah, sebab saya tahu pagi2
nanti papa akan datang kejut saya dan adik2 sambil duduk hujung katil,
geletek2 kaki saya and adik2.
8. papa ajar kami adik beradik nilai pahala yang kita dapat kalau sedekah
guna sifir 9.
9. kalau saya nak sesuatu, papa mesti akan tanya kenapa saya nak benda tu.
contohnya macam saya baru beli hp bulan 12 hari tu. dan sekarang saya nak hp baru,
dan papa tanya saya kenapa nak hp baru. lepas saya bagi dua sebab papa terus
cakap nanti papa fikir.
10. setiap hari minggu papa akan keluar pergi pasar beli ayam banyak2, semua
makanan sebab papa nak suruh mama masak sebab semua adik beradik ada time tu :')
11. kalau pergi pasar dengan papa, first2 papa beli ayam sebab papa tahu
kiteorg semua sukaaaaaa sgt makan ayam, lepas tu papa beli udang sambil ckp
ni minah suka, lepas tu beli sotong dengan ketam dan ckp ni mama suka,
lepas tu beli ikan terutama ikan pari dan ckp ni adik suka. :))


and the list go onnnnnn....

HAPPY FATHER'S DAY PAPA 

3 comments:

Rara Nasiha said...

memang papa la yang terbaik kan! :)

pJa . pJoT . puTeH said...

ouh am touched!!
papa awk comel. ;)
lucky u..
kem slm papa awk. ngeee.

pJa . pJoT . puTeH said...

ouh. am touched! 4 real. ;)
lucky u. ;)))
kem slm kat papa awak kay? ngeee.

Followers