6/16/2010

Your customer service is suck!

salam semua. sekarang ni kepala pening. dah macam orang tua. adyik dok
sakit kepala tak sudah2. hehe hari ini rasa marah sangat dengan sebuah kedai.
sebenarnya dah lama dah rasa marahg tapi hari ini rasa marah sangat sampai
kalau boleh nak tunjuk fuck dekat muka orang tu. tapi sabar lagi. sebab kan
perkara itu tidak elok jadi kita harus sabar. sabar. sabar. sabar. yer tulis
beberapa kali perkataan sabar dan kamu akan menjadi sabar. cubalaaah.

begini ceritanya, printer rumah saya telah mengalami masalah dalaman, walaupun
saya agak hebat dalam membetulkan barang2 yang rosak ( papa yg ckp ),
saya masih tidak mampu untuk membetulkan printer itu. ditambah pula dengan
adik yang sangat memerlukan printer untuk memprint borang USMnya yang
sungguh banyak, ianya menjadi seakan pressure kepada saya. jadi, saya dan
papa bercadang untuk menghantar printer di kedai yang kami beli printer tersebut.
maklumlah saya ini sudah berlesen dan mempunyai kereta pula jadi siapa lagi
yang akan membawa printer itu ke kedai? mestilah saya. bukan papa ya. sebab
papa penat dan perlu rehat jadi perkara remeh seperti printer haruslah dilakukan
oleh saya. untuk pengetahuan semua. papa sangat menyukai kedai printer itu.
kerana taukeynya yang selalu memberi service terbaik kepada papa. jadi, saya
tidak MEMBAYANGKAN sebarang masalah semasa pergi ke kedai itu.

semasa saya pergi ke kedai itu, saya mencari2 tokey kedai tersebut tetapi tidak
kelihatan, jadi saya pasrah. saya hanya melihat tiga ekor perempuan yang
bagi saya lagi muda dari saya atau sebaya saya lah. saya menerangkan masalah
printer tersebut kepada perempuan2 tersebut dan mereka seakan faham dan mereka
meminta saya meninggalkan printer saya itu dan mereka BERKATA akan call saya
jika ada apa2 atau apabila printer sudah siap. saya hantar printer pada hari khamis.
jadi, saya tunggu lah panggilan mereka hari demi hari tiada pun panggilan. jadi, saya
bercadang pada hari selasa depannya untuk mengambil printer. apabila sampai di
kedai bodoh itu, saya melihat printer ada diatas kaunter tersusun rapi. jadi, saya fikir
mesti sudah siap. rupanya tidak. saya memang tidak perlu berfikir kalau masuk ke
kedai itu. sebab semua fikiran saya pasti salah. seorang dari 3 perempuan itu berkata,

 "Saya tak jumpa driver printer tu, tak dapat buat lah".

saya ingin bercakap bodoh dengan kuat. tapi saya sabar sebab saya tak sanggup
nak beritahu mereka, yang mereka adalah bodoh. jadi saya berkata dengan nada
sabar dan perlahan.

"kenapa tak call?kalau tak boleh buat kenapa tak bagi tahu awal2''

kemudian mereka berkata.
"Sebab bos yang check hari tu blablablablablabalabalbalabalabalab..."

Saya tak dapat mendengar dan menerima. pertama adalah kerana ianya adalah 
kerana masalah driver yang saya sendiri boleh cari dan download. saya jumpa
saya ada driver itu. saya download dari internet. saya pernah gunakan printer itu
tanpa perlu CD printer tersebut untuk install segala jadah. SAYA HANYA DOWNLOAD
DARI INTERNET BINATANG DRIVER ITU. SAYA DOWNLOAD. fuhhh
penat saya bercakap dengan kuat didalam hati. saya malas nak malukan mereka.
saya malas nak bergaduh dan bertekak mulut disitu sebab saya tahu kalau saya
marah, buruk seburuk2nya perkara akan terjadi. saya tak faham kenapa mereka
tak call saya awal2 untuk bagitahu saya yang mereka tak dapat nak download
driver. saya hantar hari khamis. dan saya datang kembali hari selasa. its almost
a week. fuhh wasting time. dah lah bercakap dengan saya dari jauh, sibuk makan
tak hiraukan saya tanya. tanya 2 3 kali baru jawab. 

saya call papa dan papa cakap dengan dieorang. kebetulan pada hari saya datang
tu. bos mereka ada. jadi papa cakap dengan bos dieorang tapi bos dieorang
pun tak tahu apa2 sebab bukan bos dieorang yang handle printer tu. and papa
cakap, balik jelah. beli printer baru. yer senang kan? tapi memang bodoh sangat
3 orang perempuan tu. dan tadi, saya datang kedai tu sebab saya nak amek cabel
tertinggal. MEREKA TANPA MEMANDANG SAYA, CAKAP TIADA DAN
BERLALU BEGITU SAHAJA. saya hanya mampu bercakap babi didalam hati.
kerana ada seorang makcik disitu. saya sumpah tak akan pergi ke kedai itu lagi.
dan saya harap kalau ada orang melayu nak berniaga, could you please treat your
customer to the fullest? at least smile and give the best service you can. if you are
so stupid in hadling things YOU DONT KNOW why dont you just tell them or
ask people who know to manage the things? haiyaaaa.... penat berurusan dengan
orang macam ni.

thanks for reading this long emo entry yeah ;)





6 comments:

lassiegewdix said...

geram kan gtu ?
4 me kan .
biar lah xde ilmu belajar tinggi .
tp ilmu kehidupan tuh perlu .

cm i terkena .
nk chicken porridge kt mcd .
die ckp xde . tp bubur ayam ade .
if tak tahu tanye lerh kan .
i pon same emosi ni .
aiyax .

✿....rossa alina....✿ said...

jgn la marah2..hehehehe...sabar2.. ;p

✿....rossa alina....✿ said...

garangnyeeerrrrr....takot glerrrr......huhuhuhu.....

@ku d! sin!e said...

saba red..
hahaha

Sherry said...

oh ya.. one customer service in ipoh shopping mall, the SA keep ask my mom to buy fabric. its a sales man!

Sherry said...

I dont like customer service that bad, will not go back the place!!

check my giveaway :D

http://namesherry.com/2010/06/friday-follower-freebie.html

Followers